98-21-66431060+

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مساله یک و نیم تریلیون تومانی تخم مرغی

مساله یک و نیم تریلیون تومانی تخم مرغی

منفعت استارت آپی 1.5تریلیون تومانی

 یکی از مشکلات صنعت طیور جهان، تخم مرغهای خروس تخمگذار است. وقتی در فارمهای مادر تخمگذار تخم مرغها هچ می شوند، نیمی از انها مرغ و نیمی خروس می‌باشند.

مراحل جوجه کشی در ستری و هچری برای یک تخم مرغی که در آن خروس قرار گرفته همانند تخم مرغی که در آن مرغ قرار گرفته است به طور یکسان سپری می‌گردد، اما پس از تولد جوجه و کشف خروس بودن در جوجه کشی ها ،نسبت به حذف جوجه خروس اقدام می‌گردد. که البته معمولا این جوجه خروس ها پس از خفه شدن با گاز تبدیل به پودر گوشت می‌شوند.

بعد از احترام به حقوق حیوانات این موضوع غیر اخلاقی است که سالیانه 3میلیارد قطعه جوجه در جهان کشته می‌شوند.

اگر فرض کنیم در تمام موارد امکان تبدیل این جوجه ها به پودر گوشت وجود داشته باشد، خسارت جهانی این موضوع اگر هر قطعه تخم مرغ را به نرخ امروز 600 تومان و هر کیلو پودر گوشت طیور را 3000 تومان فرض کنیم حدود 1500میلیارد تومان به اقتصاد جهانی لطمه وارد می کند. این به آن معنی است که سالیانه حدود سه میلیارد قطعه تخم‌مرغ با کیفیت به وزن تقریبی 175هزار تن به جای مصرف خوراک انسانی در جهان تلف می شوند.

وقت آن است که استارت آپها به این معضل پایان دهند. در جهان نیز رهبران کشورهای مختلف رسما به حل این معضل علاقه نشان داده اند و بودجه های قابل توجهی را به این موضوع اختصاص داده اند که اخرین مورد مربوط به صدراعظم آلمان سرکار خانم آنجلا مرکل بود که در نطقی شرکتهای تحقیقاتی آلمان را مکلف به حل این معضل نمود. اما هنوز این مسئله حل نشده است.

معضل جوجه خروس تخمگذار معضل جوجه خروس تخمگذار معضل جوجه خروس تخمگذار معضل جوجه خروس تخمگذار

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن