98-21-66431060+

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ردیابی محصولات دامی و کشاورزی از مزرعه تا سفره با تکنولوژی بلاک چین

ردیابی محصولات دامی و کشاورزی از مزرعه تا سفره با تکنولوژی بلاک چین

آیا ” بلاک چین ” راه تجارت دام و طیور را تغییر می دهد؟

این “بلاک چین یا زنجیره بلوکی” چه چیزی است و چگونه می تواند راه را برای مالکین کسب و کار کشاورزی و پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان تغییر دهید؟


“بلاک چین” موضوع داغ مورد بحث در بسیاری از محافل این روزها است. ” بلاک چین ”  شیوه کار ما را تغییر می دهد و به همین ترتیب محصول غذا و محصولات مزرعه را به مصرف کنندگان مستقیما مرتبط می کند.


در شرایط عمومی، “بلاک چین” یک لیست به طور مداوم در حال رشد از پرونده های دیجیتال است، به نام بلوک، که با استفاده از رمزنگاری مرتبط شده و امن هستند، اینها اساسا یک کد مخفی برای ارتباط امن است. هر بلوک حاوی یک نشانگر زمان و داده های تراکنش برای ایجاد یک صفحه باز و توزیع شده است که به طور دائمی قابل اعتبار است.


شرکت هایی مانند فیس بوک و مایکروسافت به عنوان یک تکنولوژی سریع و مطمئن که نیاز به تایید شخص ثالث را حذف می کند، در حال بررسی راه هایی برای استفاده از “بلاک چین” برای رفع نگرانی های امنیتی است، در حالی که آمازون در حال تلاش برای استفاده از “بلاک چین” برای بهبود زنجیره تامین خود است تا خدمت به مشتری در حال رشد خود را به سرعت ارتقا دهد.


کانر بلکنینسپ برای کویینتلگراف توضیح می دهد که چگونه “بلاک چین” بر روی مواد غذایی و کشاورزی تاثیر خواهد گذاشت.


بلنکیسوپ می نویسد: “شرکت های متعددی در مورد خدمات خود به مشتریان اجازه داده اند تا سفر محصول را از مزرعه به سر میز ببینند، اما اغلب به خرده فروشانی که موافق شفافیت هستند این امر بستگی دارد.”

هنگامی که شما به یک فروشگاه برای خرید میوه های تازه، سبزیجات و یا گوشت می روید، کشور تولید کننده میوه را می بینید. برخی از مارک های با کیفیت بالا با ارائه داستان های مربوط به مزرعه و شرایط غذایی که در آن غذا کشت می شود اطلاعات تکمیلی را به مشتری می دهند


“پیگیری یک مورد گام به گام از طریق فرایند تولید می تواند سخت باشد و گاهی اوقات حتی تولید کنندگان و خرده فروشان خود در مورد یک محصول مطمئن نیستند.


“این بخشی از دلایلی است که اخباری که اخیرا موجب ایمنی مواد غذایی شده است بسیار گسترده شده است: برای ردیابی مسائلی که محتوی هر کالا است با تکنولژی فعلی دشوار است – تقریبا غیرممکن است. با این حال، ادغام “بلاک چین” در زنجیره غذایی می تواند به معنی مسائل تشخیص فوری و امن باشد. “


” بلاک چین ” می تواند به سرعت فراخوانی اطلاعات کمک کند و به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد یک مواد غذایی پیدا کنند زیرا آنها انتخاب خود را در فروشگاه مواد غذایی انجام می دهند.

 

 

چگونه این کار دقیقا انجام می شود؟

بلنکیسوپ می گوید: “کشاورزان که قبلا از “بلاک چین” استفاده می کنند، آن را به عنوان یک مبادله بازی، درست مانند اینترنت توصیف می کنند.” به عنوان مثال، یک شرکت گوشت می گوید که “بلاک چین” آمار به ظاهر بی اهمیت است، مانند زمانی که گوشت ها به کارخانه می رسند، می توانند تأثیر عظیمی بر محصول نهایی که به مشتریان ارائه می دهد داشته باشد. آنها نتایج “بلاک چین” را در یک “گذرنامه مفصل” نشان می دهند که در آن مصرف کنندگان می توانند اطمینان حاصل کنند که گوشت مصرف شده، استانداردهای بهداشتی و رفاه را تامین می کند.

با تکنولوژی “بلاک چین” ما قادر خواهیم شد وقتی در خانه خود خوراک گوشت درست می کنیم قادر باشیم تا ردیابی کنیم که این گوشت در کدام منطقه، مزرعه و حتی با چه جیره غذایی پرورش یافته است.به این ترتیب مصرف گنندگان از کیفیت انچه مصرف می کنند بدون واسطه و با امنیت بالا مطلع می گردند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن